יום שלישי, 17 בפברואר 2015

עיצוב דוכנים לתערוכות, קניונים ודוכני מכירה


תמונה באדיבות רוזנר עיצוב פנים (תודה)

עיצוב פנים הוא תחום אשר נוגע בכל פינה בחיינו, עסקית ואישית. החל מעיצוב חנויות מעצבים, משרדים, חללים תעשייתיים ועד עיצוב דוכני מכירה בקניונים, תערוכות מחו"ל ועוד. במאמר זה אני רוצה לדבר אתכם שירות שהפך פופולרי במדינת ההייטק שלנו והוא עיצוב דוכנים לתערוכות ומיצגים וגם באותה נשימה על עיצוב דוכני מכירה שונים שאנו רואים המון מהם בקניונים ושטחי מסחר שונים כמו ירידים ומסיבות, פסטיבלים וכו'.

אני עובד בסטודיו לעיצוב פנים אשר מתמחה בעיצוב דוכנים שכאלה ולכן ראיתי את חלקי לאורך 5 השנים האחרונות. פרויקטים מעניינים ושוברי מגבלות אשר פורסמו גם במגזינים עולמיים אינטרנטיים ומודפסים (כן יש עוד כמה כאלה).

סוג המוצר מתגלם באופי הדוכן

כמובן שישנם דוכנים שונים בעיצובים שונים בהתאם לסוג המוצר, בית העסק וגם הסביבה בה מקימים את הדוכן. הרי שיש מגבלות של ממש בהתאם לשטח ובין אם מדובר על קניון קבוע כלומר דוכן מכירה קבוע או תערוכה זמנית (גם מגבלות תקציביות משחקות תפקיד).

בנוסף זה הגיוני שאם מדובר על דוכן יצירתי ומעוצב לממכר גלידות שעיצובו יכיל המון צבעים נועזים ואם מדובר על דוכן של בנק השקעות שרוצה לספר על מסלולים שונים כי עיצובו יהיה סולידי יותר ויכיל צבעים שתפקידם לשדר אמינות ורצינות כמו כחול, לבן, אפור וכו'.

דוכני הייטק לתערוכות

לא אחת התבקשנו לעצב דוכנים מיוחדים אשר נועדו להפגין, להדגים ולהדגיש את השימוש במוצר חדשני ופורץ דרך. במקרים כאלה יש ליצור דוכן אשר בולט מעל לשאר הדוכנים בתערוכה. עצם העובדה שאותה תערוכה מצולמת מכל זווית אפשרית הופכת את אותה חשיפה עיצובית ומובלטות עיצובית לפרסומת בונה מותג עבור אותו מיזם הייטקיסטי.

דוכני מזון לקניונים

בשונה מדוכנים לערוכות, דוכני ממכר בקניונים הם לרוב דוכנים קבועים אשר נועדו לשרת קהל לקוחות חוזר ולהוות נקודה ויזואלית בולטת במרקם העמוס ממילא של קניון. בהתאם לסוג המוצר הדוכן צריך לשדר בריאות, רעננות וחיוניות או לדוגמה מתיקות וניקיון, או לחילופין עבור דוכן תכשיטים יוקרה ודגש על קונטרסט.

דוכני שירות ומוצרים משלימים

עוד דוכן פופולרי במיוחד אשר יכול להופיע בכל מקום ביניהם קניונים, בתוך רשתות גדולות, תערוכות, ירידים וכו' הוא דוכן שירות כמו לדוגמה דוכנים של חברות סלולר. דוכנים כאלה נועדו להוות שלוחה של המותג הקיים ולכן משחקים לפי כללי מיתוג קבועים מראש. עיצוב דוכנים כאלה שם דגש על פונקציונאליות כיוון שאין מקום לחרוג מעיצוב האב כלומר צבעי המותג והעיצובים אשר קיימים בסניפי הרשת.

מי מספק שירותי עיצוב דוכנים?

עיצוב דוכנים נעשה על ידי… חברות לעיצוב פנים! נכון שישנן חברות אשר מתמחות יותר בעיצוב דוכנים ולכן כדאי למצוא אותן. ניסיון והתמחות בתחום זה הוא שם המשחק. שווה לבדוק את תיק העבודות כדי לראות עבודות לדוגמה של עיצוב דוכנים ועיצוב פנים בכלל כדי לוודא שאתם פונים אל בעל מקצוע / סטודיו לעיצוב פנים שיכול לספק את התוצאות!

פעמים רבות חברה מתכננת חודשים, מתכוננת ופועלת לקראת יריד או תערוכה ושוכחת לשים את הדגש הראוי על עיצוב הדוכן. עיצוב לקוי מוביל להבלעות בקהל הדוכנים ואיבוד ההזדמנות ליצור קשר עם קהל לקוחות חדש / ספקים או אנשי עסקים (בהתאם לסוג היריד).

אני מקווה שמצאתם במאמר זה מידע מועיל וכי עזרתי לעמוד על הדקויות בין סוגי הדוכנים השונים אותם מבקשים לקוחות ליצור.

המון בהצלחה,
מומחה עיצוב פנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה