יום שלישי, 7 באפריל 2015

סדנת גיבוש לעובדים – השפעה ישירה על תפוקת הצוות שלכם



עבור עסקים קטנים המושג של גיבוש צוות העובדים עשוי להסתכם בפיצה משותפת או אולי פגישה בבית קפה בצורה תקופתית כדי להכיר את הצד הקצת שונה של כל עובד אך לא יותר מזה... אבל, עבור חברות רציניות בהן עשרות ואפילו מאות עובדים ימי גיבוש עושים הבדל של ממש כפי שנתגלה באינספור מחקרים (רובם אמריקאיים) בנושא.

גם ללא המידע, אתם מרגישים את זה

מי מאיתנו לא הרגיש זר במקום העבודה שלו, מי מאיתנו לא הרגיש בטוח או שייך? כאשר עובדים בחברה בה עובדים רבים ופעמים רבות גם בעסקים קטנים ובינוניים מרגישים רבים מאיתנו לפרקים כי איננו שייכים. כי המקום שלנו לא מובטח ואפילו שאין לנו חברים של ממש בסביבת העבודה.

אם אתה בוס שלא מבין עניין אתה עשוי לחשוב, מה אני צריך שהעובד ירגיש שייך? אבל, האמת היא שתפוקת העובדים, היצירתיות שלהם (פרמטר שעשוי להשפיע בצורה ניכרת על הצלחת בית העסק שלכם), רמת המעורבות שלהם או לחילופין "עבודה כמו רובוטים" ועוד שלל פרמטרים מושפעים מהרגשת השייכות אשר מובילה לתחושה של נאמנות לבית העסק / החברה שלכם.  

 הנה מידע סטטיסטי מעניין בנוגע להשפעותיה של סדנת גיבוש על תחושותיהם של צוות העובדים מתוך מחקר קנדי

   המידע באדיבות קול1 - סדנאות מוזיקה

כל סדנת גיבוש טובה?

ישנם סוגים רבים ומגוונים של סדנאות גיבוש בעלות אופי שונה. חברות רבות בוחרות בסוג הסדנה בהתאם למה שכבר נעשה בעבר וגם בהתאם לסוג הפעילות של החברה אך זאת שגיאה נפוצה.

הרצון הוא ליצור קרבה בין צוות העובדים ולכן עליהם להיחשף בצורה מביכה ומשחררת זה לזה וכך ליצור ביניהם הרגשה של משפחה. ארגון יום גיבוש לעובדים או ליתר דיוק סדנת גיבוש דורש מאמץ ניכר והמון זאת שאין למרביתנו (בעלי העסקים). ניסיון לארגן בעצמנו יום גיבוש במקום סדנת גיבוש מוגדרת מראש יעלה לנו הרבה יותר מאשר נשלם אם נפנה לגוף / חברה אשר מספקת שירותים אלו.

 יציאה או אפילו התרכזות לתוך סביבה שאיננה סביבת העבודה כבר יוצרת אווירה שונה בין העובדים אך גם אם החלטתם לבצע סדנת גיבוש בתוך יום העבודה או לסיכום יום חמישי (לקראת הסופ"ש) תגלו כי מיד לאחר מכן תתחולל שינוי מהותי באווירה במשרד או בארגון שלכם ותגלו כי צוות העובדים יותר נוטה לעבוד יחדיו למען המטרה המשותפת.

 אני מקווה שמצאתם מאמר זה לאינפורמטיבי ומעניין ומאחל לכם המון בהצלחה.
 מומחה גיבוש צוותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה