יום חמישי, 10 ביולי 2014

10 עצות לבעלי עסקים (שאתם חייבים להכיר)!



היום אספתי לכם המון עצות קטנות אבל שימושיות לבעלי עסקים ומנהלי חברות (או לפחות מנהלים בכירים). אין ניסיון להתפלסף אתכם אלא באמת להביא קטן מעניין לקריאה שיעזור לנו להחכים ולהעביר את 20 הדקות הבאות בכיף. 2 מ2 זה תמיד טוב. יאלה, יצאנו לדרך.

1. תתמקדו בעסק שלכם!

אולי זה האופי הישראלי שלנו או שזה מחלה גלובלית אבל הרבה בעלי עסקים ובעיקר יזמים מרגישים שהם צריכים לקפוץ על כל הזדמנות שנקרית לדרכם אבל אם נבדוק את המוצלחים נגלה שהם התמקדו (לפחות לאורך תקופה מסוימת) בכל ליבם, כוחם המנטלי ויכולותיהם העסקיות בעסק שלהם! אז, תתמקדו, שפרו, תארגנו ותתרכזו בעסק שלכם.

2. אל תתפשרו על עובדים סוג ב

אחת העצות שחוזרות על עצמן המון אבל רבים מאיתנו לא לוקחים ממש ללב הוא איכות העובדים שלנו! צוות עובדים איכותי יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון ולכן חשוב שתקיפו את עצמכם בצוות עובדים משובח, חכם, אנרגטי ואכפתי. קשה למצוא אבל לא בלתי אפשרי - אז אל תתפשרו.

3. נסו למצוא חברים בתחום שלכם (אמיתיים)

זאת עצה שמגיעה מהעולם וגם האופי שלה דומה אבל אין לכם מושג כמה בכל מקצוע מאותו התחום שלכם יכול ללמד אתכם ואתם אותו. אם אתם לא מתחרים ישירים (אולי אתם עובדים בערים שונות) זה בהחלט מועיל מאוד להיות המנטורים אחד של השני ולכן שווה לטפח קשרים בתוך קהילת נותני השירות שלכם.

4. מה הרעיון העסקי שלך? יש לך שלושים להסביר לי

לאחרונה נוכחתי במשרדיהם של הייטק אסטרטגיות, מדובר על חברה אשר מייצרת תוכניות עסקיות ברמה הגבוהה ביותר לחברות הייטק ישראליות ועולמיות (הנה מידע נוסף בנושא) ומהם למדתי שאם אתה לא יכול להסביר את מהות העסק שלכם ואיך בדיוק הוא אמור לגדול סימן שאתה לא ממש מוכן לצאת לדרך. קח רגע להסביר לעצמך מה בדיוק תוכנית הפעולה שלך ונסה לעשות את זה בצורה בהירה וברורה (מאיר עיניים - באחריות).


5. תתנהג כמו סטרטאפ!

שכח ממשרדים יוקרתיים, סירות, מכוניות וכל הנצנצים חסרי הערך. אם אתה שואף לגדול אתה צריך להתנהג כמו סטרטאפ כלומר לצמצם הוצאות לאפס (או כמה שאפשר) ולהתמקד ביצירת לקוחות ושיפור המוצר שלך - בלבד!

6. אל תדחה דברים 

כולנו מכירים את אותה ידית במכוניות של פעם (ידית של החלון) אשר הייתה נשברת ונשארת שבורה שנים. זה לא בגלל המחיר או המאמץ אלא בגלל התרגלות לתקלה והיכולת שלנו לחיות עם זה. עשית שרשרת החלטות לבית העסק שלך בתאריך מסוים? תעמוד בהם! עדיף "לא לעשות קניות רעבים" אלא לעשות רשימת מכולת ולבדוק בה.

7. תדאגו לבריאות שלכם

לא, לא התבלבלתי במאמר, אני מתכוון לזה. האוכל הנכון, הרוגע והשלווה, הרגע הכיפי עם החברים... כולם יתרמו ליכולת שלכם להפעיל את המוח מתי שזה קובע ולהיות פרודקטיבים. אז אל תשנו במשרד, לכו לים, תדאגו למערכת היחסים שלכם (שלום בית זה חשוב מאוד!), תאכלו נכון ותהיות רגועים.

8. זה ידרוש מאמץ

כפי שכבר הבנתם (אם קראתם מהתחלה), המאמר הזה לא נוצר עבור אותו בעל עסק שרק מנסה לעבור את היום אלא לבעלי עסקים שרוצים לגדול. אז תהיו מוכנים לספוג, לשגות, לטעות, להפסיד ולקום חזרה. להפוך את העסק שלכם לעסק עם כמה סניפים או עם קהל לקוחות בינלאומי לוקח זמן ומאמץ - אל תכנעו ואל תוותרו!

9. דעו מתי לפרוש

קונטרה לפסקה הקודמת - אם ניסיתם וניסיתם וניסיתם וניסיתם (כפול 3) ואתם מתחילים לסכן את היציבות הכלכלית שלכם לשנים הבאות אז שווה לשבת עם עצמכם או השותפים ולבדוק האם כדאי להמשיך. אם טעם לנגוח בקיר, הוא לא ישבר וזה ייצור הרבה לכלוך...

10. אל תשכח את הלקוח

אף פעם, לעולם ובשום פנים ואופן אל תשכח את הלקוח שלך! תן לו שירות, תהיה זמין בשבילו, תענה לו, תתאמץ בשבילו ותעשה את זה עם חיוך. להצליח בעסקים זה אומר להצליח עם לקוחות. אז תן אחלה שירות שלא תגמור כמו דואר ישראל... עם המון נשים מרירות ובחובות!

אהבתם? דברו איתי בטופס תגובות...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה